Víceúčelové obojživelné hliníkové plavidlo je přizpůsobeno na drsnější zacházení a to může být potřebné hlavně v případě povodní, kde není zcela jasné, co se pod lodí nachází za terén. Plavidlo je schopno plavby už od 60 cm. Jelikož obsahuje zabudovaná kola a oj, je velmi snadné plavidlo přepravovat po pozemních komunikacích, kde je registrované jako přívěsné vozidlo do 3,5 t.
Plavidlo je tvořeno z výtlakových těles, které jsou vyplněny nenasákavou pěnou. Proražení těchto těles tedy nezpůsobí zcela žádné omezení v plavbě. Je možné i tahání až 6,5 t pomocí dvou tažných ok za plavidlem.
V plavidle jsou integrovány i dvě propojené nádrže na 1700 l tekutin.
Zadní nákladová zóna je plošina, na kterou je možné naložit na vodě náklad až do hmotnosti 2 tun. Případně osobní vozidlo do hmotnosti 1 tuny a 12 osob.
Vzhledem k tomu, že je plavidlo v kategorii malých plavidel, tak je možné přepravy až 12 osob. V přední části se pod střešní konstrukcí nachází sezení pro 4 osoby, z toho je jedna vůdcem plavidla. V zadní části je pak po stranách umožněno sezení pro zbylých 8 osob.
Plavidlo má v zadní části možnost připevnění 3,5 m dlouhých hliníkových nájezdů, které je možné připravit za plavidlem pro rychlý výsadek osob a buginy na břeh. Tyto nájezdy jsou k plavidlu připevněny pomocí zásuvných čepů a díky ručním navijákům na zadních sloupcích zábradlí je možné regulovat výšku nájezdů vzadu. Tedy rychlý výsadek i do vyvýšeného břehu a do vzdálenosti 3m od plavidla není vůbec problém.
Řízení plavidla je zcela revoluční, neboť jsme jako první umístili lodní motor uprostřed na přídi a jedná se o závěsný motor Honda 90 HP. Toto umístění umožní vplutí mezi plavce bez velkého rizika střetu s vrtulí. Ovladatelnost plavidla je také zcela revoluční, neboť přední část určuje směr a vůdce plavidla, který je také na přídi, má zcela jednoznačně přehled kam směřuje plavidlo a díky tomuto umístění se dovede zcela bezpečně nasměrovat s přídí tam, kam potřebuje.
Vzhledem k tomu, že se jedná o obojživelné plavidlo, tak je možné toto plavidlo přepravovat i na pozemních komunikacích, a to až do rychlosti 100 km/h.
Plavidlo je přizpůsobené pro vjetí do vody i na ne zcela ideálních vjezdech do vody.
Dalším prvkem pro usnadnění vjezdu do vody, je na plavidle přítomna prodlužovací tyč, která prodlužuje vzdálenost mezi vozidlem a plavidlem o 4m. Pomocí této tyče je pak možné zcela jednoduše odsunout plavidlo na vodní plochy až do vzdálenosti 4 m od břehu. V případě výjezdu pak stačí připlout do vzdálenosti 4 m od břehu pro připojení plavidla za vozidlo. Toto umožní maximálně urychlit výjezd z vody. Plavidlo pak není potřeba na souši nikterak uvazovat, nebo provádět jiné úkony pro přepravu na pozemních komunikacích a po zapojení elektrické zásuvky k tažnému vozidlu a zapřažení nájezdové brzdy do tažného zařízení vozidla, je možný okamžitý odjezd.
Výška nájezdové brzdy od země je 105 cm a je tedy přizpůsobena vozidlům Tatra, Scania, Mercedes-Benz Actros apod..
Díky tomu, že je na plavidle umístěna dvou náprava na pozemní přepravu, tak je možné toto plavidlo využívat i na pozemní přepravu nákladu - vozidel. Na souši je možné přepravovat náklad až do hmotnosti 1050 kg.
Plavidlo obsahuje i registraci jako přívěsné vozidlo o celkové hmotnosti 3,5 t.
Pohotovostní hmotnost plavidla je 2,45 t. Pro lepší manipulaci s nájezdem vozidel na přívěs, je umožněno elektricky sklopit zadní části k zemi.
V přední části plavidla se nachází naviják o síle 3,1 t. V zadní části se nachází druhý naviják o síle 2,2 t. Tyto navijáky umožní vytvořit z lodě nouzový přívoz i v rychlé vodě a pomocí přetahování navijáky mezi sebou umožní bezpečný přesun osob z jednoho břehu na druhý. To nyní až do vzdálenosti 33 m mezi břehy. V zadní části se nacházejí dvě tažná oka pro odtah plavidel, nebo jiných předmětů na vodní ploše do hmotností 6,5 t.
Využití
Víceúčelové obojživelné hliníkové plavidlo má primárně sloužit k zásahu na vodní ploše (vytvoření přívozu mezi břehy, přeprava hasící techniky k lodnímu požáru, evakuace osob z výletních lodí, odtah poškozených plavidel, atd.), případně k výsadku techniky na místa přístupná od vodních ploch (lesní požáry u vodních plochy, v zaplavené oblasti a použití techniky na těchto místech). Možností je i odtah menších vozidel ze zaplavených oblastí.
Výhody
+ Možné rychlé přiblížení k plavcům díky umístění lodního motoru - plavci chráněni před střetem s motorem.
+ Vícero navijáků - určené k tahání břemen, osob, nebo pro převoz v silném proudu.
+ Nákladní plošina, která je schopna unést 2 t nákladu.
+ Snadná přeprava na komunikaci - není nutný přívěs na převoz plavidla.
+ Inovativní řešení uložení lodního motoru pro lepší ovladatelnost, bezpečnost a praktičnost.
+ Intuitivní ovladatelnost.
+ Vysoká stabilita plavidla.
+ Rychlý zásah a najetí do vody i v místech, které neslouží na vjíždění plavidel do vody - pomocí tyče.
+ Není nutnost použití fendrů.
+ Nádrže na 1500l vody/ tekutin.
+ Je možné použít jako přívoz.
+ Pro 12 osob + náklad 1 t, nebo 4 osoby + 2 t.
+ Sezení pro 4 člennou posádku v kokpitu, v zadní pro dalších 8 osob.
+ Motorizace Honda 90HP - benzínová nádrž 200l.
+ Plavidlo je schopné plavby od hloubky 60 cm.
Parametry
Délka - 7760 mm - spolu s al. nájezdy celkem 11 000 mm
Šířka - 2550 mm
Výška - 2600 mm
Pohotovostní hmotnost: 2450 kg
Užitečná hmotnost na pozemních komunikacích: 1050 kg
Užiteční hmotnost na vodě: 2000 kg
Maximální počet osob: 12
Lodní závěsný motor: Honda 90 HP