Představujeme vám nové, zdokonalené dodávkové obojživelné vozidlo na podvozku Mercedes-Benz Sprinter. Nyní na nové platformě a nese nejnovější ověřené lodní prvky.

Vozidlo je opětovně tvořeno z reálného základu Mercedes-Benz Sprinter 4x4 s motorem 140kW, automatickou převodovkou a je osazeno všemi moderními bezpečnostními prvky, jako je hlídání jízdních pruhů, nouzové brždění před překážkou a podobně.

Šířka vozidla na komunikaci je 2,38 m. Platforma Mercedes-Benz Sprinter je v nejdelší možné verzi XL a celková délka vozidla je včetně pontonů  8,1 m. Nájezdové úhly jsou přizpůsobeny účelu, pro který je vozidlo vytvořeno a tedy 11° vpředu i vzadu. Nástup cestujících je přes přední pravé dveře. Všechny dveře je možné použít i po dobu plavby. Řidič může na vodě vystoupit na boční ochoz pro uvázání plavidla.

Podvozek je rozšířený o 200 mm na každou stranu a k tomu jsou na zadní nápravě použity rozšiřovací podložky, které jsme museli vyvinout a otestovat pro možnou homologaci. Poté homologací prošlo i řízení, brzdy a výfuk. Tyto všechny úpravy bylo potřeba pře-homologovat tak, aby plnili nejnovější předpisy.

Vozidlo je tvořeno pro 12 cestujících a řidiče. Pro pohodlí cestujících se postarají sedačky s 3 bodovými pásy. Řidič má k dispozici i mikrofon, pro možnou komentovanou prohlídku města.

Vozidlo je v pohonu 4x4 a je tedy schopno bezproblémového výjezdu z vody s připojením předního pohonu, což je otázka zmáčknutí jednoho tlačítka pod volantem.

Plavidlo je tvořeno výtlakovými tělesy, které jsou z nenasákavé pěny a jsou tedy jen vmontovány do podvozku. V případě potřeby servisních úkonů na vozidle je možné všechny tyto tělesa z vozidla jednoduše demontovat.

Přední část plavidla je celá na konstrukci a její demontáž zabere přibližně 2 hodiny. Podvozek má plavební úpravu, kde je k tomuto účelu přizpůsobený výfuk, diferenciálY, převodovka, kabeláž apod. Vozidlo je tedy možné bez problémů na vodní ploše startovat a ponechat zapnutý Mercedes motor, který k plavbě nepotřebujeme, ale v případě potřeby klimatizovaného interiéru, nebo topení bychom museli ponechat tento motor běžet.

S vozidlem je možné vjet po vysunutí bočních stabilizátorů. Toto zabere přibližně jednu minutu před vjezdem do vody. Tyto lodní stabilizátory jsou určeny pro perfektní stabilitu.

Plavidlo se ovládá z místa řidiče zcela jednoduše. Nad palubní deskou je vytvořena nástavba, kde jsou patrné všechny potřebné ukazatele. Jako je otáčkoměr lodního motoru Honda 150HP, trimovací budík pro motor Honda, trimovací budík pro elektromotor Torqeedo 10,0, palivoměr pro motor Honda, budík pro natočení motorů do stran, tedy kormidla. Dále se na palubní desce nachází obrazovka na pohled za vozidlo. Pro ovládání řízení je na levých dveřích řidiče joystick, kterým se elektricky ovládá natáčení lodních motorů do stran. Tah vpřed a vzad je ovládaný pravou rukou vůdce plavidla. Na pravé straně je vytvořen ovládací pult s těmito dvěma ovládacími pákami. Startování motoru Honda je u této ovládací páky.

Lodní motory jsou umístěny v zadní části plavidla, které se po vjetí do vody vysunou pod plavidlo. Pak už je možné si jen vychutnávat tento jedinečný zážitek na vodní ploše.

Toto první unikátní obojživelné plavidlo budete mít možnost vyzkoušet v Paříži, kde bude přepravovat turisty. Věříme, že zážitek bude pro všechny zcela jedinečný.